Általános információk az óvodáról
Gégény Napsugár Óvoda
4517 Gégény, Rákóczi út 44.
Telefonszám: 06 45/463-010
Fax: 06 45/463-010
E-mail:napfeny44@citromail.hu
Az óvoda vezetője: Kőrösi Gézáné
OM azonosító: 202049
Az intézmény alaptevékenysége:
851011 óvodai nevelés, iskolai életmódra való felkészítés
Mottónk:
"Osztani magad, - hogy így sokasodjál, Kicsikhez hajolni,- hogy magasodjál, hallgatni őket, hogy tudd a világot, róluk beszélni, ha szólsz a világhoz"
(Váci Mihály)
Tisztelt Érdeklődők!
Kedves leendő óvodás Szülők!
Bemutatkozásunk az Önök óvodaválasztását kívánja megkönnyíteni és egyben lehetőséget ad óvodánk közelebbi megismerésére. A döntés meghozatala előtt érdemes személyesen is megismerni óvodánkat, a nevelési programunkat és a hozzá kapcsolódó speciális tevékenységeinket, a nálunk folyó pedagógiai munkát. Az érdeklődő szülőket szívesen látjuk, hogy betekintést nyerjenek óvodánk életébe, meggyőződjenek arról, hogy a pedagógiai program megvalósításának legbiztosabb erőforrása nevelőtestületünk szakmai felkészültsége, és korszerű pedagógiai szemléletmódja.
Gégény Tagintézmény Óvoda Gégény főutcáján a Rákóczi . úton található, kerítéssel körbevéve nyújt biztonságot, jó levegőt, nyugalmat, mégis jó megközelíthetőséget.
Óvodánkban homogén, tiszta életkorú csoportokat szervezünk. A csoportszerkezet kialakításakor a gyermekek személyiségét, a gyermekközösség összetételét és a szülők igényeit vesszük figyelembe.
Miért a mi óvodánkat válasszák?
Óvodánk környezete, külső-belső képe meghitt, otthonos, hangulatos. a környezetesztétikája és környezethigiéniája vonzó, szembeötlő és minden kívánalomnak megfelel.
Az óvoda udvara fás, ligetes, jól felszerelt, rendezett és ápolt. Sokrétű mozgásra serkentő játékeszközökkel felszerelt. Egyaránt biztosítja az aktív tevékenység és pihenés lehetőségeit. A csoportszobák berendezései gyermekméretűek, természetes anyagúak, balesetmentes, esztétikus környezetet biztosítanak. Hangulatos kuckói, a szerep- és a fejlesztő játékok széles eszköztára segíti a játék, mint alaptevékenység elsődlegességének megvalósulását.
A gyermekeket nyugodt, kiegyensúlyozott családias környezetben neveljük, hozzásegítjük őket ahhoz, hogy kibontakoztathassák a bennük rejlő lehetőségeket. A gyermekek számára sokféle tevékenységet szervezünk. Minden cselekedetünkben a gyermekközpontúság az elsődleges.
A gyermekek nevelését csoportonként két óvodapedagógus végzi, munkájukat csoportonként egy-egy dajka segíti. Tapasztalataink alapján az óvónő-dajka együttműködés átértékelődött, a két munkakör összehangolása elengedhetetlen.
Szülői és fenntartói igény alapján napi 11 órás nyitva tartásban üzemelünk. Nevelésünk alapvető célja, hogy a gyermekek minél több időt töltsenek családjuk körében. Ezért a gyermekek napi 10 óránál többet nem tartózkodhatnak intézményünkben. (Kt. 24§ 4.)
Napi nevelési idő reggel 7.00 - délután17.00-ig tart. A gyermekcsoportok reggel 7.00-7.30-ig összevontan működnek. Reggel 7.30 - délután 17.00-ig a gyermekek saját csoportjukban tartózkodnak
A napi tevékenységek ritmusát az évszakok, bennük a hétköznapok és jeles napok váltakozásai adják. Időkerekünk folyamatos, rugalmas, az egyénhez, a gyermeki szükségletekhez igazított. Napirendünk igazodik a különböző tevékenységekhez, a gyermek egyéni szükségleteihez, tükrözi szokásainkat, igényeinket, a tevékenységeink közötti harmonikus arányokat, biztosítva a játék elsődleges szerepét.
A nevelési program eredményes megvalósításának záloga az óvodapedagógus. Ezért fontos, az ő személyisége, szakmai tudása, elkötelezettsége, személyes kiállása nevelési elveinkért, céljainkért, hitvallásunkért. A szervezet valamennyi tagjával közös képviseletre törekszünk meggyőződéseink, értékeink, normáink tekintetében. Munkatársaink elfogadják és tisztelik egymást, munkánk során együttműködünk, közösen dolgozunk. A kollégák átadják egymásnak tapasztalataikat, megosztják egymással a feladataikat. Az óvónők és a dajkák a csoportokban együtt dolgoznak. Céljaink megvalósítása érdekében kapcsolatainkban nyíltak és őszinték vagyunk. Szakmai munkánkat belső hittel, elkötelezettséggel végezzük.
Célunk, olyan nevelési gyakorlat megvalósítása, melyben a gyermek egészséges, boldog, személyiségfejlődése, fejlettsége, aki eléri a beiskolázáshoz szükséges optimális fejlettségi szintet.
Célkitűzéseink, nevelési filozófiánk
Általános nevelési céljaink
Az óvodás gyermek lelki és testi szükségleteinek kielégítése, a testi-lelki épség és egészség megvédése
A gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítése az életkori és egyéni sajátosságai, eltérő fejlődési üteme figyelembe vételével.
A 3-7 éves gyermek iskolai beilleszkedéséhez szükséges fejlettségi szintig tartó sokoldalú fejlesztés, a családdal való nevelőpartneri viszonyban.
Az óvodai élet tevékenységi formáiban a szabad játék túlsúlyának érvényesítése.
Összehangolt nevelőmunka, a nevelést segítő nem pedagógus alkalmazottakkal, az eredményesség érdekében.
A tevékenységrendszerben megvalósuló prevenció, korrekció és tehetséggondozás.
A fenti nevelési célok megvalósítása az óvodai élet tevékenységformáinak keretében zajlik, amelyek számunkra:
- Játék
- Vers, mese
- Ének, zene, énekes játékok
- Rajzolás, mintázás, kézi munka
- Mozgás
- A külső világ tevékeny megismerése
- Matematikai tartalmú tapasztalatok, ismeretek
- Munka jellegű tevékenységek
- Tevékenységekben megvalósuló tanulás